BEST-price japanese hotels

2015年7月7日火曜日

Gold fish hunt and my daughter's first play at the kinder

 
 
 
 
Good☆':.*^ヾ('c_'ヽ,,)*.:'☆Morning
おはようございます♪
 
We have got new families!!!
新しい家族が増えました~☆
 
It does not mean that I am pregnant!
っていっても、私が妊娠したってわけではありませんよ!
 
It means that my daughter caught 6 gold fish in a pond.
なんと娘が池で金魚を6匹つかまえたんです♪
 
The last weekend, we went to a event, gold fish hunting!!!!!
先週、愛知こどもの国という公園で、金魚のつかみ取りゲームっていうのがありまして、
いってきたんです♪
 
The rule is so easy, they release lots of gold fish into a shallow pond,
ルールはとっても簡単で、子供が遊べる浅い池があるんですが、そこに金魚を一斉に放して
'' on your mark, ready, go!!!!''  children under junior high school rush to the fish
ヨーイ、ドン!!!!!で中学生以下の子供たちがワー!!っと金魚めがけてダッシュですよ。
and hunt them, keep the fish in a pot.
そんでもって、金魚を手で捕まえて、洗面器にポイっといれるわけです。
After the hunt, children can take three gold fish to their home.
そして子供たちは1人につき3匹までおうちに持って帰れるんです。
 
I know....(ノД`)・゜・。
I know....(ノД`)・゜・。
でも、でも、金魚にとっちゃ大迷惑な話ですよね。。。
 
 
This is such a cruel game for gold fish.
金魚さんたちにとっては残酷なゲームなんです。
I was afraid that the fish might have got killed by children's hands or feet by accident.
私はゲームの間中、金魚さんが子供たちの手や足でつぶされやしないかと
びくびくしながら見ておりました。
 
 
But, the fish my daughter and son got are now very fine and swimming in a water tank now.
でも、娘が捕まえた金魚さんたちはとっても元気で、今はおうちの水槽で優雅に泳いでおります♪
 
 
 
She was very carefully looking for gold fish.
娘は真剣に金魚を探しておりましたっ。
 
 
 
YES!!!! I found it!!!!
 やった!!!いた!!! 
 
 
 
How many fish have you got?????
 
oh.........1? 2?
 
何匹つかまえた???
1匹??? 2匹かな???
 
 
 
 
 
 
I am so fun!!!!!
 
すっごく楽しいよ~~!!
 
 
 
 
 here is my son.
息子も参加中。パパに抱っこされております。
He also took part in this hunting. but, he was just playng in the water.
 
まだ金魚を捕まえようなんて気はなくて、座り込んでお水をばちゃばちゃするだけでしたけどね(笑)
 
 
 
 
 
 
She got three beautiful fish.(technically, Daddy got them, it is still dificult for her)
 
娘はこの3匹をお持ち帰り♪(厳密にはパパがほとんど手伝って捕まえました。3歳児には
まだちょっと難しいみたい。。。)
 
 
 
 
 
 
 
 
the next day, she had a first play after she had entered her kindergarten.
次の日、むすめは幼稚園で始めてのお遊戯会がありました♪
 
 
The play is '' Vesitable kingdom''
She was a lettuce.
She was soooo cute in a pink lovely dress dancing.
 
劇は、野菜の国というオペラッタで、むすめはレタス役。
ピンクと緑の衣装でとってもかわいかったです♪
 
 
 

 
To get a good place in front of the stage, some parents started to make a line at 5 oclock AM.
My hudband went to the kinder at 7:30, it was late already, he just got a place in back.
 
However, We had a wonderful time!
It is so heart-moving time to see how our kids have grown up since they were born.
 
 ステージの前の良い席を確保するために、5時から並んだ親御さんたちもいたそうです。
旦那は幼稚園に7:30ごろいったんですが、それでもかなり後ろのほうの席しかあいていませんでした。
ですが、劇はとっても良かったです。満足満足♪
こういう劇っていいですよね。
子供の成長が身にしみます。あんなに小さかった娘が、みんなでダンスしてくれるまでに
成長しました。
 
 
 
Our new families.
They are getting along with each other. They are so cute. 
 
新しい家族です♪
みんな仲良しです☆とってもかわいいです♪

0 件のコメント:

コメントを投稿