BEST-price japanese hotels

2015年7月20日月曜日

SATSUKI and MEI's house

 
 
 
 
 
Hi!!!!(● ̄(エ) ̄●)ノ☆
My children are out with my husband now, so I have a little bit time to write this blog.
This kind of time is very precious for me.
Before I have kids, I had plenty of time.(I did not have money,though)
Now, I have neither time nor money, BUT Happiness to see my family's smile.
 
こんにちわ♪
今子供たちは旦那と外出中で、ちょこっと時間ができたので、ブログを書いてます♪
こういった時間って、本当に貴重です。
子供を産む前は、特に学生のときとか、時間がたっぷりありました。お金はなかったですけど(笑)
しかし!!!今は、時間もなければ、お金もない!!どっちも子供に費やされちゃいます。
でも、子供たちの笑顔が見られるっていうのは、何事にも変えがたい
幸せだなって感じております。
 
 
 
 
Well, yesterday, I went to Satsuki and Mei's house.
The famous movie ''Tonarino TOTORO'' from Hayao Miyazaki actually exists in Aichi-prefecture.
You need to make a reservation beforehand if you want to go there.
Since I had made a reservation, I had been so excited to visit here.
Unfortunately, because of the typhoon, it was rainy, but we had such a good time.
 
 
さて、昨日の話なんですが、私、さつきとめいの家にいってまいりました!!
かの有名な宮崎駿監督の隣のトトロにでてくるさつきちゃんとめいちゃんの家が、愛知県
に実際にあるんです。(日本の方はご存知の方も多いと思いますが、愛地球博の跡地にあります。)
事前予約が必要です。
1ヶ月ほど前に事前予約をしてから、日々ワクワクしながらこの日が来るのを心待ちに
していたんですが、なーんと!!!台風が来てしまった。
台風の影響で雨の中、行ってきましたが、結論を言えば、すーっごく楽しかったです♪
雨でもおすすめ、さつきとめいの家♪
 
This is the house!!!! It is so cute!!!!! This is bult in the same style as the movie.
こちらがその家です♪すっごくかわいいんです♪ 映画と同じように建てられています。
 
 
 
 
 
 
 
 
We can not take pictures in the house, but can outside.
My daughter is looking for an acorn.
 
家の中は写真撮影が禁止だったので、おうちの外で写真をたくさんとりました。
娘は中を覗いて、どんぐりを探しています!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
She found a lot!!
 
たくさん、見つけました!!
 
 
 
 
 
 
This is a well in the garden. I remenber that they were washing fresh vegitables in the movie.
お庭にあった井戸です♪ 映画の中で、畑でとった野菜をここで洗っていましたよね。
 
 
 
 
I love this white house in front.  in here is a room for satsuki and mei's father.
この正面の白い洋風の家、素敵ですよねぇ。この中はパパのお部屋になっていました。
 
 
 
 
 
It was rainy after the big typhoon, but so many people came to have a look.
I felt that TOTORO's fame is eternal.
I watched it when I was little, and now my daughter loves it, and perhaps my son will.
Besides TOTORO, I love KIKI's delivery service,too.
Hayao Miyazaki's animes are so heart moving.
I recomend that you visit this place if you have a chance.
 
雨だからすいているかなって思ってたんですが、すっごくたくさんの人が来ていました。
トトロの人気は永遠だなって実感。
私が子供のときにトトロを見て、今は娘がトトロが大好きで、たぶん息子ももう少し大きくなったら
好きになってくれるといいな。
トトロ以外にも、魔女の宅急便も大好き。
宮崎駿監督の作品って本当に心を動かされるものばかりですよね。
もしチャンスがあったら、ぜひさつきとめいの家を訪れてみてくださいね♪
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
This is an arrange version of the basic dress I made before.
I put some frower laces around the collar.
こちらは前に作った基本のドレスを少しアレンジしたものです♪
お花のモチーフレースを襟元にあつらいました。
 
 
 
On the back, too.
後ろにも♪
 
 
 
please visit my etsy shop.
エッツィーのお店、覗いてみてくださいね♪ 
one click here please. I have registered my blog in a japanese blog site which helps my blog to be known. にほんブログ村 ファッションブログ 着物リメイクへ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿