BEST-price japanese hotels

2015年7月25日土曜日

Puddling pool at home and crayfish hunt!! 自宅でプールと、ざりがにとり!

 
 
 
 
Hello!!(*'∇')/゚・:*
The rainy season is gone now, and we have such hot and shiny days.
My daughter finished her kindergarten a few days ago and she in enjoying summer vacation now.
Today, It was too hot to go out, I decided to open a puddling pool at home.
 
こんにちわ☆(*'∇')/゚・:*
待ちに待った梅雨がやっと明けて、暑くて輝かしい夏がやってきました。
娘も数日前に幼稚園が終わって、今は夏休み中です。
今日は、外出しようか迷いましたがあまりにも暑かったので、お家でプールをすることに
しました。
 
I put colorful balls and toys so that my kids could play with.
子供たちが遊べるように、ボールやおもちゃもたくさん入れました。
 
 
 
 
 
 
I have a much bigger air pool, but it is so tough to make it,
this size of pool is usuful for a daily use.
I just hang the pool after kids finish playing.
もっと大きな空気式のプールもあるんですが、用意するのが大変なので
やはりこのタイプのプールは日常的には便利ですよね。
子供が遊び終わったらすぐ掛けて干しておけますしね。
 
 
 
 
 
Another day, I had a small party with my mama friends.
It was potluck style.
We sometimes has a this kind of party to talk, which is really important to refresh for mothers.
別の日ですが、ママ友とママ会を開きました。
持ち寄り形式で、みんなが一品づつ料理の腕を振るいました♪
たまにこういう会を開いて、いろんなことをお話します!ママにもこういう時間は必要です♪
 
 
 
 
Ice cream, too.
ソフトクリームも♪
 
 
 
 
 
In the evening, we went to a stream to get crayfish.
I made a fising rod with a chopstick and a string.
I tied a dried cuttle fish on the end of the rod.
午後には、ざりがにとりをしに近くの小川にいきました。
お箸と糸で釣竿を作りました。
するめを結びつけてエサにして♪
 
 
 
She got three!!!!
三匹も捕まえました!!!
 
 
 
 
One day of summer.
夏のある日のことでした。
 

0 件のコメント:

コメントを投稿