BEST-price japanese hotels

2015年8月1日土曜日

My husband is a geek. うちの旦那、オタクなんです。。。

 
 
 
 
 
Hello('-'*)
It is terribly HOT here in Japan these days.
When I go outside, I feel like the sun shine is stinging my skin.
Is it all right that kids play outside in this killing sun shine?
To avoid this heat, we stay inside or play in a puddling pool in shade.
 
こんにちは~('-'*)
ここ、日本はおそろしく暑い日が最近続いております。
外にいくと、太陽光が皮膚を突き刺してくるかのような暑さです。
こんな殺人的な暑さの中で子供たちを遊ばせても大丈夫なのでしょうか?
最近はだいたい家の中にいるか、お庭のひかげでプールをするかで暑さ
をしのいでおります。
 
 
 
Well,well,well,
I have not written about my husband in this blog.
It does not mean that I wanted to hide what he is like.
He is a crazy geek!!!!
I love anime, games, mangas like so many japanese people do,
BUT
He is not in that level.....
He is a much more crazy geek.
He is addicted, I should say....
 
さて、さて、
そういえば、今までブログで旦那のことをあまり書いてなかったなぁと思いまして。
いや、別に彼がどんな人かを隠したかったってわけではないのですよ(笑)
旦那は、 オタクなんです。
もちろん私もアニメや漫画やゲームは大好きですよ、人並みに。
しかしっ
旦那はそんなレベルではなく、無類のオタクなのです。
中毒!!といっても過言ではないっ。
 
 
 
This is one part of his room.
これは旦那の部屋のほんの一部です。。。
 
 
 
 
 
He has a big display shelf.....
ディスプレイ用の棚もあります。
 
 
 
 
 
 
A few days ago, he was so late to come back after he finished work.
I was wondering what he was doing. worried if he was OK.
Finally he came back, grining happily.
I said '' How come you are late??''
He said '' I was looking for a new 3 DS's game CARDS, going to so many convinience stores.
It started to sale just today!!!''
He was holding SOOOOOO MANY CARDS for a new DOBUTU no MORI software.
I said, '' That's good........(´Д`。)''
 
数日前のこと。
旦那がいつも帰ってくる時間に帰ってこなくて、おかしいなぁと待っていたんですよ。
どうしたのかな、大丈夫かな?とちょっと心配していました。
ついに玄関のドアが開く音がして、旦那が満面の笑みで立っていたんですよ。
私が「どうして遅かったの?」
と聞いたら、
旦那は「新しい3DSのソフトで使うカードを探してコンビニを回っていたんだ。
今日発売だから!!!」と。
旦那は動物の森のソフトで使うという大量のカードを片手に。
私はただ、「良かったね・・・・(´Д`。)」と。
 
 
 
 
He is a nice father and sweet husband, for sure.
良い旦那なんですけどね。(笑)
 
 
 
 
 
 
Today, we went out to a big shopping center.
My daughter wanted to ride this merry go round in a amusement center.
I was a little afraid if my son could ride this with her, he might get scared.
But,
He did!!! He was just smiling, sitting next to her. what a brave boy.
 
今日は、大きなショッピングモールへでかけました♪
娘がゲームセンターでかわいいメリーゴーランドに乗りたいというので
乗せました。息子は大丈夫かな?怖がらないかな?とちょっと
心配だったんですが、大丈夫でした!
ちゃんとおりこうに娘の隣に座っていましたよ♪ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I made a portfolio to put papers, documents or books.
This is also made of vintage kimono fabric.
Perfect for work or school life!
Check my etsy shop of you are interested.
 
書類や本などを入れられる書類ケースを作りました♪
これも着物リメイクです。
お仕事や学校で使えますよ~
興味がありましたらぜひエッツィーのお店を覗いてみて
くださいね♪
 

0 件のコメント:

コメントを投稿